koronastøtte Kirkenes Næringsforening

Kommunal koronakompensasjon til lokalt næringsliv - 7. tildeling

10. mai 2022
Sør-Varanger kommune skal nå fordele ytterligere 1 291 000,- til bedrifter som er særlig rammet av pandemien. Det åpnes nå for å søke på disse midlene med søknadsfrist 22. mai 2022.
Les mer på Sør-Varanger kommunes hjemmeside!

Hvem kan søke:

Målgruppen er bedrifter innen de følgende områdene: servering, overnatting, sport og fritid, reisebyråer og -arrangører, kunst og underholdning og kongress-, messe- og utstillingsvirksomhet. Bedrifter som har søkt tidligere, kan få ny støtte. Bare bedrifter med adresse og virksomhet i Sør-Varanger kan få støtte. Ordningen omfatter ikke foretak som er insolvent, under konkursbehandling, opphørt eller under avvikling.

For å komme i betraktning må koronarelatert omsetningssvikt utgjøre minst 20 %.

Hva kan det søkes om:

Tilskuddet tildeles gjennom notifisert ordning, og skal bidra til å opprettholde arbeidsplasser og viktig kompetanse i bedrifter som er avhengige av turisme fra land utenfor EØS-området.

Utmåling av tilskudd baseres på bortfall av omsetning tilknyttet koronapandemien. Enkelte virksomheter kan maksimalt tildeles 30 % av den tildelte potten. Denne prosenten vil også gjelde for framtidige tildelinger.

Fastsetting av tilskudd vil bli gjort etter en samlet vurdering sett i forhold til den lokale situasjonen.