logo næringsforeningen

Magnus Mæland har sagt opp sin stilling som daglig leder - ønsker å engasjere seg politisk.

23. september 2022
Daglig leder i Kirkenes Næringsforening, Magnus Mæland, har meddelt styret at han sier opp sin stilling grunnet at han ønsker å engasjere seg i lokalpolitikk i Sør-Varanger kommune.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kjøp Kirkeneskortet

• Kirkenes Næringsforening er en politisk nøytral interesseorganisasjon for lokalt næringsliv, det mener jeg ikke er forenlig med partipolitiske verv for daglig leder. Jeg har derfor meddelt styret at jeg sier opp min stilling som daglig leder i Kirkenes Næringsforening, sier Mæland.
  • Det har vært hektisk, morsomt og engasjerende å jobbe for lokalt næringsliv. Jeg er stolt over alt vi har fått til på kort tid. Det har vært en spennende reise og jeg vil alltid ha et varmt hjerte for næringsforeningen. I min oppsigelsestid vil jeg jobbe som før, og jeg vil legge til rette for smidige prosesser til ny daglig leder er rekruttert, sier Mæland.

Kirkenes Næringsforening vil starte rekrutteringsprosessen etter ny daglig leder snarlig.

• Jeg vil takke Magnus for den innsatsen han har lagt ned for Kirkenes Næringsforening. Vi skulle selvfølgelig ønsket han med videre, men styret har forståelse for hans samfunnsengasjement og at han ønsker å bidra i lokalpolitikken. Vi vil starte prosessen med rekruttering av ny daglig leder kjapt, sier styreleder i Kirkenes Næringsforening, Thor Morten Bråteng.

Mæland vil jobbe som daglig leder frem til 01.01.2023.