Vår tid er nå!

Frokostmøte 16.mars i samarbeid med Sør-Varanger Utvikling AS: Vår tid er nå

14. mars 2023
I samarbeid med Sør-Varanger Utvikling AS og Øst-Finnmark Kunnskapssenter!

Meld deg på frokostmøtet 16.mars klokken 08:00 her!

Prosjektet til Kirkenes næringsforening «vår tid er nå» har mål om tett samarbeid med sektorer fra ulike bransjer, ha prosjekter med moment og gjennomføring, samt å fortelle de gode historiene fra Sør-Varanger.

Agenda:
  1. «Vår Tid er Nå prosjektet»
  2. «Spreng grenser»
  3. «Strategisk kompetanseheving»
  4. Innovasjon og forretningsutvikling (kurs)

Håper at så mange som mulig tar seg tid til å komme disse to timene.
 Ta gjerne med relevante ansatte og for de ulike prosjektene. Inviter gjerne også styremedlemmer.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kjøp Kirkeneskortet
Hvordan ser din arbeidsplass ut om 5 år?  Vi drømmer om og ønsker oss et nærings- og arbeidsliv som er robust, utviklende og kompetent. Hva må til for å tette kompetansehullene i næringslivet, og hvordan kan vi løse utfordringen vi opplever i rekruttering av kvalifisert arbeidskraft?  Hver og en av oss har et ansvar for hvilken fremtid vi bygger, er du klar for å ta sats?

Sør-Varanger Utvikling satser gjennom Øst-Finnmark Kunnskapssenter og Spreng Grenser på kompetanseheving og rekruttering med mål om at bedriftene i samfunnet står bedre rustet til å imøtekomme endringene og omstillingene som vi står overfor i Sør-Varanger.

Frokostmøtet vårt har som mål å motivere og fremme viktigheten av å prioritere kunnskaps- og kompetanseheving for videre utvikling av bedrifter og samfunnet. Vi trenger deres innspill til hva vi skal jobbe videre med og satse på i våre prosjekter. Ta frokosten og morgenkaffen sammen med oss, kolleger og venner og snakk om hva som blir viktig for din arbeidsplass og bedrift i dag og i fremtiden!

Innovasjon og forretningsutvikling levert av Engage Centre – Nord Universitet:

Hvorfor lykkes noen virksomheter med innovasjon og forretningsutvikling mens andre ikke? Kurset innovasjon og forretningsutvikling retter seg mot bedriftsledere og ansatte i små og mellomstore bedrifter. Emnet baseres på sentrale teorier om innovasjon, entreprenørskap, og forretningsutvikling, kombinert med praktiske case for å forstå de muligheter og utfordringer som bedrifter særlig i Øst-Finnmark står ovenfor i et globalt og digitalt marked. Dette gir deg kunnskap og ferdigheter som kan bidra til innovasjon og bærekraftige løsninger i oppstartsbedrifter eller etablerte virksomheter.

Søknadsfristen for studiet er 20.mars. Les mer om studietilbudet: Innovasjon og forretningsutvikling (nord.no)

Åpning og «vår tid er nå» v/ Niels Røine, Kirkenes Næringsforening
Spreng grenser v/ Sigurd Aarstad