starten på noe nytt
Vi må ta livene våre tilbake.

Vi må leve gjennom pandemien

02. februar 2022 | Skrevet av : Magnus Mæland
Det er nesten slik at man tror at livet skal starte på nytt. Slik er det ikke. Livet skal starte for fullt igjen. Selv med skyhøye smittetall må vi stole på myndighetenes smittevernstiltak, det betyr at vi skal ta livene tilbake nå og leve innenfor den rammen som er satt. Du skal ikke avlyse arrangementer, du skal følge de rådene som gjelder og bruke sunn fornuft. Kirkenes Næringsforening er tilhenger av galskap, men vi er ikke tilhenger av hysteri.
Kirkenes Næringsforening skal gjennomføre sin lanserfest 5.februar innenfor de smittevernstiltakene som gjelder. Vi gjør det for å vise at det er fullt mulig å gjennomføre arrangementer, og for å vise at vi må ta livene tilbake. Under festen vil man få mat laget av Aurora Restobar og oppleve lokale artister på høyt nivå. Det er noen som mener man burde avlyse, men det er helt uaktuelt. Vi kan ikke avlyse oss ut av pandemien. Vi må ha tiltro til at vi alle sammen kan bruke sunn fornuft.

Lanseringsfesten for Kirkenes Næringsforening skal være starten på noe nytt. Næringsforeningen skal være stemmen til lokalt næringsliv og det er kommet over 85 medlemmer til foreningen. Vi skal bli enda større og sterkere for å sikre næringslivet interesser i møte med offentlig sektor, men vi må også ta innover oss at vi er nødt til å samarbeide tettere om de lange linjene for å møte markedet i fremtiden. For å vise at Kirkenes Næringsforening er starten på noe nytt så lanserer vi oss med en skikkelig fest.

Showbiz Kirkenes, komikeren Svenn Yngvar og flere vil ta oss gjennom kvelden.

Vi bruker sunn fornuft, vi viser at vi er starten på noe nytt og vi lever gjennom pandemien.